تبلیغات تجاری  ›› تبلیغات

تبلیغات

مدیر سایت
تعداد پست :
381
۰۹:۲۳   ۱۳۹۲/۲/۲
       
نقل قول

سمپلینگ

تبلیغات كارآمد و علمی مهمترین فاكتور موفقیت هربنگاه اقتصادی درمقابله با رقباست. تبلیغات با استفاده ازروش ارتباط مستقیم كه امروز به شكلی بسیار وسیع و مداوم توسط شركت ها و تولید كننده های جهانی مورد استفاده قرارمی گیرد، به عنوان راه حلی كوناه، مستقیم و بسیارتأثیرگذار شناخته شده است. این فرآیندها را عموماٌ با نام كلی سمپلینگ می شناسند.

واژه سمپلینگ كه درلغت به معنای نمونه گیری ویا مزه كردن است (oxford university,2007) ، دربازاریابی ، ارائه نمونه محصول است ویكی از تكنیك های جدید تبلیغاتی جهت فرهنگ سازی برای ترویج استفاده عموم مردم ازمحصول مورد نظر و افزایش محبوبیت یك نام و نشان تجاری، درجهت بهره برداری طولانی مدت درآینده ای پیش بینی شده ، همراه است وبه عبارتی ساده تر زمانی كه محصول جدید و ناآشنایی به بازارعرضه می شود ویا مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد با ارائه نمونه های كوچكتر ازاین محصول بصورت رایگان و آشنا كردن مردم با مزایای آن محصول، آنها برای خرید تشویق كرده ایم.

كاتلر این ابزار بازاریابی را بدین گونه تعریف كرده است: نمونه كالا نمونه های ازكالا هستند كه درحد مصرف آزمایشی دراختیار مصرف كنندگان قرارمی گیرند

سمپلینگ دردهه گذشته یكی ازكارآمد ترین رسانه های تبلیغاتی دركشورهای صنعتی بوده وبه عنوان رسانه تبلیغاتی پویا و زنده عامل ایجاد حلقه های ارتباطی بین تولید كننده و مصرف كننده می باشد. دراین طرح با سازماندهی تیم سمپلینگ متشكل از نیروهای جوان، فعال، پرانرژی و آموزش دیده ازیك سو و شناخت بازارمصرف و مشتری بالقوه محصول ازسوی دیگر با ارائه اطلاعات مفید ومشخصات محصول و توزیع نمونه رایگان محصول اقدام به ایجاد حلقه های ارتباطی مورد نظر می نماید

شماره صفحه
+
-
برو
بروز رسانی
 
 
پاسخگویی
 
 
ثبت نظر
صفحه پیشرفته
     
زیربخش موضوع بعد »
تبلیغات درصد موفقیت کسب و کار با تبلیغات