تجارت الکترونیک  ›› تجارت الکترونیک E-Commerce

بازاریابی اینترنتی

مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۱:۲۱   ۱۳۹۱/۸/۲۴
       
نقل قول




مفهومی در تجارت الکترونیک به نام نرخ ترک سبد خرید Shopping Cart Abandonment Rate وجود دارد. نرخ ترک سبد خرید به درصدی از خریداران آنلاین گفته می شود که محصولات را در سبد خرید خود قرار می دهند ولی مراحل پرداخت را کامل نمی کنند. بر اساس یافته های محققان ، میانگین نرخ ترک سبد خرید وب سایت های تجارت الکترونیک 65.23 درصد می باشد بدین معنی که از هر 100 خریدار آنلاین 65 نفر ، فرایند خرید آنلاین را کامل نمی کنند. در این مقاله به آمار و اعداد مربوط به نرخ ترک سبد خرید پرداخته می شود.

دلایل ترک سبدهای خرید از سوی خریداران آنلاین

1) هزینه های ارسال بالا : 44 درصد

2) عدم آمادگی برای خرید : 41 درصد

3) قیمت بالای محصول : 25 درصد

4) ذخیره محصول در سبد خرید به منظور ملاحظات و نحقیقات بعدی : 24 درصد

5) عدم ذکر واضح ودقیق هزینه های ارسال : 22 درصد

6) عدم امکان تکمیل مراحل خرید توسط کاربران مهمان(غیر عضو) در وب سایت : 14 درصد

7) نیاز به وارد کردن بیش از حد اطلاعات : 12 درصد

8) پیچیدگی فرایند تکمیل خرید : 11 درصد

9) بارگذاری کند وب سایت : 11 درصد

10) پرداخت بیش از حد متعارف بابت مالیات : 8 درصد

11) عدم وجود روش های متنوع پرداخت وجه : 7 درصد

12) ارسال محصول با مدت زمان طولانی : 6 درصد

13) عدم بارگذاری وب سایت : 5 درصد

سهم موتورهای جستجو در ترافیک وب سایت های تجارت الکترونیک

موتور جستجوگر گوگل با 71.2 درصد در صدر موتورهای جستجو قرار دارد و رتبه های بعدی به ترتیب به موتور جستجوگر بینگ با 13.6 درصد ، یاهو با 9.6 درصد و AOL با 1.7 درصد اختصاص می یابد.

میانگین نرخ تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت های تجارت الکترونیک به مشتری

نرخ تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت به مشتری که از موتور جستجوگر AOL به وب سایت وارد می شوند با 2.9 درصد در صدر قرار می گیرد و موتورهای جستجوی یاهو با 2.6 درصد ، بینگ با 2.4 درصد و گوگل با 1.9 درصد در میان موتورهای جستجو و شبکه اجتماعی فیس بوک با 1.2 درصد و تویتر با 0.5 درصد در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

مشکلات برتر در تکمیل فرایند خرید

مشکلاتی که در تکمیل فرایند خرید از اهمیت بیشتری برخوردارند در ادامه ذکر می گردند:

- ناامن بودن فرایند خرید

- عدم امکان خرید برای بازدید کنندگان مهمان (غیر عضو) در وب سایت

- نمایش منوی وب سایت در حین تکمیل مراحل خرید

- از دست دادن اطلاعات وارد شده توسط مشتری در فرم ها در صورت بروز مشکل در فرایند خرید

- طراحی ناصحیح قالب صفحه وب سایت

- وجود درخواست های انجام فعالیت متعدد که باعث گیج شدن بازدید کننده می گردد.

- عدم نمایش تعداد مراحل ، مرحله فعلی و مراحل باقیمانده در فرایند خرید.

- در صورت ارائه تخفیف ، نمایش دیر هنگام محل درخواست کد تخفیف برای اعمال در قیمت.

- تقاضای اطلاعات غیر ضروری در فرایند خرید.

برگرفته از : http://www.invesp.com




شماره صفحه
+
-
برو
بروز رسانی
 
 
پاسخگویی
 
 
ثبت نظر
صفحه پیشرفته
     
«  موضوع قبل زیربخش
نحوه‏ی راه‌ اندازی کسب‏وکار آنلاین تجارت الکترونیک E-Commerce