تجارت الکترونیک  ›› تجارت الکترونیک E-Commerce

بازاریابی اینترنتی

مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۱:۰۰   ۱۳۹۱/۸/۲۴
       
نقل قول


شاید شما نیز تاکنون واژه بازاریابی محتوا یا Content Marketing را شنیده اید اما با مفهوم آن آشنایی کافی ندارید. بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که بر پایه ایجاد و اشتراک گذاری محتوا شکل گرفته است. در این مقاله به تعریف بازاریابی محتوا به همراه نحوه انجام آن پرداخته می شود.



تعریف بازاریابی محتوا از دیدگاه ویکی پدیا

دانشنامه ویکی پدیا بازاریابی محتوا را این گونه تعریف می کند:

بازاریابی محتوا همچون چتری تمامی انواع بازاریابی را شامل می شود که هدف آن ها ایجاد و اشتراک گذاری محتوا به منظور یافتن استفاده کنندگان جدید از محتوا و تشویق استفاده کنندگان فعلی از محتوا به انجام مشارکت ، با هدف تبدیل آن ها به مشتری است.

در بازاریابی محتوا ، مطالب با کیفیت ، ارزشمند و مرتبط به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و آن ها از این مطالب به شیوه های مورد نیاز خود استفاده می کنند و در این صورت تشویق به مشارکت با ایجاد کننده این محتوا می شوند. این مشارکت به نوع محتوا بستگی دارد. به عنوان مثال اگر محتوای ایجاد شده یک ویدئوی آموزشی باشد کاربر ممکن است به وب سایت ایجاد کننده این ویدئو پس از دیدن آن در سایت های اشتراک گذاری ویدئو مراجعه کند ، این ویدئو را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارد ، آن را از طریق ایمیل به دوستان خود ارسال کند و یا آن را دانلود کرده و از طریق فلش مموری ها و روش های دیگر در اختیار افراد دیگر قرار دهد. بدین ترتیب است که یک محتوای ایجاد شده دست به دست بین کاربران مختلف می چرخد و برند و یا شخص ایجاد کننده محتوا بدون اینکه تبلیغی جایی انجام دهد توسط افراد مختلف شناخته می شود. بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی درون گرا نیز شناخته می شود که تعریف آن این گونه است: به هر تاکتیکی در بازاریابی که به جلب توجه افراد به جای خرید آن استوار است گفته می شود .

بازاریابی محتوا از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

1) ایجاد و انتشار محتوای رایگان و با کیفیت.

2) برقراری ارتباط با کاربران از طریق انتشار محتوا.

در توضیح مورد اول باید دقت کرد که محتوای ایجاد شده در بازاریابی محتوا باید با هدف اطلاع رسانی ، آموزش و یا حتی سرگرمی باشد و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد و آن دسته از محتوا که به تشریح محصولات و خدمات می پردازد محتوای مناسب برای استفاده در بازاریابی محتوا محسوب نمی شود. به عنوان نمونه در مثال ویدئوی آموزشی که قبلا به آن اشاره شد در صورتی که به جای آموزش در قالب ویدئو به توضیح و تبلیغ محصول یا خدمت وب سایت خود بپردازید نباید توقع داشته باشید که کاربران آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

اما در توضیح مورد دوم باید سعی شود تا از محتوای ایجاد و منتشر شده در جهت برقراری ارتباط استفاده شود. این نوع ارتباط می تواند عضویت کاربران در خبرنامه وبلاگ ، طرفداری کاربران در صفحات شبکه های اجتماعی و ... باشد.

اما روش های مختلفی برای انجام بازاریابی محتوا وجود دارند که در ادامه ذکر می گردند:

1) ایجاد کتاب های الکترونیکی آموزشی قابل دانلود

2) ایجاد اینفوگرافیک ها و تصاویر اطلاع رسان شامل نمودارها ، جداول و ...

3) ایجاد ویدئو های آموزشی و یا با هدف اطلاع رسانی

4) وبلاگ نویسی

هر نوع دیگری از محتوا نیز که به اصطلاح به درد کاربران بخورد و آن ها بتوانند از آن ها در فعالیت های خود استفاده کنند نیز جزو موارد فوق محسوب می شوند.

بعد از اینکه با ایجاد محتوای با ارزش و سودمند مخاطبان خاص خود را پیدا کردید در مرحله بعد تلاش برای تبدیل کاربران به مشتریان بالفعل است. به عنوان مثال شرکتی که فعالیت اصلی آن طراحی سایت است وبلاگی ایجاد می کند و به آموزش نرم افزارها و روش های گوناگون طراحی سایت می پردازد. در صفحه ای که مطلب آموزشی قرار دارد لینک و یا بنری به خدمات سایت نیز وجود دارد که کاربر در صورت کلیک و مشاهده محصولات و خدمات و مشاهده قیمت ها ممکن است اقدام به سفارش محصول یا خدمت کند و بدین ترتیب کاربر به مشتری تبدیل می شود و هدف اصلی که فروش و درآمد زایی است محقق می گردد.

برگرفته از : ژورنال موتورهای جستجو



مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۱:۰۲   ۱۳۹۱/۸/۲۴
       
نقل قول


امروزه استفاده از بازاریابی اینترنتی برای افزایش ترافیک وب سایت و تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت به مشتری بالقوه به امری رایج در کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است. در کشورهای در حال توسعه نیز این روش بازاریابی در حال رشد است. در این مقاله به معرفی واژگان مهم در انجام بازاریابی اینترنتی پرداخته می شود.

1) سئو (SEO)

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. منظور از سئو تغییر یک سری عوامل داخلی و خارجی مربوط به وب سایت است به گونه ای که باعث ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو شود.

2) تبلیغات کلیکی (PPC Advertising)

PPC مخفف عبارت Pay per Click است و تبلیغات کلیکی بدین معنی است که هزینه تبلیغ از بودجه تبلیغ دهنده تنها در صورت کلیک بر روی تبلیغ توسط کاربر کم می شود و به ازای نمایش تبلیغ هزینه ای از بودجه تبلیغ دهنده کسر نمی گردد.

3) بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی اینترنتی درون گرا است که بر پایه معرفی وب سایت بر اساس ایجاد محتوای با ارزش و قابل اشتراک در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است. نتایج حاصل از انجام این نوع از بازاریابی یافتن مشتری های جدید و فروش مجدد به مشتری های فعلی بدون پرداخت هزینه هایی همچون هزینه تبلیغات است.

4) بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

SMM مخفف عبارت Social Media Marketing و به معنی بازاریابی رسانه های اجتماعی است. این نوع از بازاریابی اینترنتی بر پایه حضور فعال در شبکه های اجتماعی محبوب به منظور افزایش ترافیک وب سایت و ارتباط بیشتر با مشتریان شکل گرفته است. در بازاریابی رسانه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک ، تویتر ، لینکدین و گوگل پلاس استفاده می شود.

5) بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing و به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است که مفهومی کلی دارد و عبارت است از فرایند افزایش بازدید کنندگان ارجاع داده شده از موتورهای جستجو و یا افزایش حضور در موتورهای جستجو که از دو روش سئو و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو استفاده می کند.

6) الگوریتم(Algorithm)

روبات های موتورهای جستجو پس از ورود به وب سایت ها محتوای صفحات وب سایت ها را اصطلاحا مورد خزش قرار می دهند و سپس اطلاعات لازم را یافته و آن ها را طبق برنامه های از پیش تعیین شده ای پردازش کرده و فهرست و طبقه بندی می کنند که به این مرحله ایندکس صفحات می گویند تا برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو آماده شوند. به این گونه از برنامه های از پیش تعیین شده الگوریتم های موتورهای جستجو گفته می شوند که صاحبان موتورهای جستجو از افشای آن ها به علت امکان سوء استفاده پرهیز می کنند.

7) کلمه کلیدی (Keyword)

کلمه کلیدی یا کلید واژه به رشته ای از کلمات گفته می شود که جستجوکنندگان در موتورهای جستجو آن ها را در کادر جستجو وارد می کنند. یک کلمه کلیدی خوب ، کلمه کلیدی است که رقابت بر سر آن کم باشد و همچنین تعداد جستجوی زیادی در موتورهای جستجو داشته باشد.

8) صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP)

SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page است و هنگامی که کاربر در موتورهای جستجو عبارتی را جستجو می کند نتایج حاصل را SERP می گویند.

9) تبدیل (Conversion)

در بازاریابی اینترنتی باید سعی نمود که بازدید کنندگان از وب سایت را به انجام اهداف از پیش تعیین شده برای آنان تشویق نمود. هر گاه بازدید کنندگان از وب سایت اهداف مورد نظر را محقق نمایند تبدیل صورت گرفته است. به عنوان مثال در صورتی که هدف مورد نظر عضویت کاربران در خبرنامه وب سایت باشد در صورتی که بازدید کننده ای از وب سایت در خبرنامه وب سایت عضو شود هدف مورد نظر محقق شده و تبدیل صورت گرفته است.

10) بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

CRO مخفف عبارت Conversion Rate Optimization و به معنی بهینه سازی نرخ تبدیل است. بهینه سازی نرخ تبدیل به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در جهت بهبود تعداد یا کیفیت تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت ها به اهداف از پیش تعیین شده صورت می گیرند. به عنوان نمونه در صورتی که هدف ، عضویت کاربران در خبرنامه باشد باید امکان های متفاوت عضویت در خبرنامه را اندازه گیری و تحلیل نمود و موردی که بیشترین نرخ تبدیل را دارد به عنوان مورد مطلوب در نظر گرفت. به عنوان مثال قرار دادن امکان عضویت در خبرنامه در تمامی صفحات وبلاگ در ستون سمت راست را یک گزینه و گزینه دیگر را قرار دهی امکان عضویت در خبرنامه در پایان هر مطلب وبلاگ در نظر گرفت و پس از اندازه گیری ، مورد مطلوب را برگزید.

11) تست دو بخشی (Split Testing)

تست دو بخشی یا تست A/B بین یک عامل با دو خصوصیت متفاوت انجام می شود. در این نوع تست ، عامل مورد نظر با خصوصیت اول با همان عامل با خصوصیت دوم مورد مقایسه قرار می گیرد تا میزان پاسخ دهی سنجیده شود و از بین دو خصوصیت ، یکی انتخاب گردد . این عوامل می توانند مواردی همچون هزینه ، رنگ ، شکل ، فونت و یا غیره باشند.

12) لینک بازگشتی (Backlink)

لینک بازگشتی ارتباط دهنده دو صفحه از طریق کدهای HTML است. لینک بازگشتی به هر دو نوع لینک به صفحات داخلی یک وب سایت و به صفحات در وب سایت های دیگر اطلاق می شود.

متن لینک های بازگشتی از اهمیت زیادی در سئو برخوردار است به طوری که توصیه می شود در متن لینک های بازگشتی از کلید واژه هایی که صفحه مقصد بر اساس آن ها در حال بهینه سازی است استفاده شود.

13) متن لینک (Anchor Text)

همان طور که از نام آن پیداست به متن لینک های بازگشتی اطلاق می شود. باید سعی نمود که متن لینک حاوی کلید واژه های صفحه مقصد باشد اما تعداد استفاده از کلید واژه ها در متن لینک باید طبیعی باشد و نباید به صورت غیر معمول به تکرار بی رویه کلید واژه ها پرداخته شود که در صورت انجام این کار ، موتورهای جستجو صفحه لینک دهنده را به عنوان اسپم شناسایی می کنند.

14) رنک صفحه (Page Rank)

رنک صفحه مقیاسی است که توسط گوگل ایجاد شده است. رنک صفحه می تواند عددی بین 0 تا 10 باشد. رنک صفحه بر اساس تعداد و کیفیت لینک های بازگشتی از وب سایت های خارجی به صفحات یک وب سایت محاسبه می شود.

15) متا تگ ها (Meta Tags)

متا تگ ها کدهای HTML ای هستند که به وب سایت ها اضافه می شوند و می توانند اطلاعاتی را برای موتورهای جستجو فراهم نمایند بدون اینکه برای بازدید کنندگان وب سایت ها قابل رویت باشند.

برگرفته از : searchenginejournal.com و searchengineland.com


مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۱:۰۸   ۱۳۹۱/۸/۲۴
       
نقل قول


Closed-loop Marketing به معنی بازاریابی حلقه بسته ، نوعی از بازاریابی است که به گزارشات حلقه بسته متکی می باشد. منظور از گزارشات حلقه بسته نوعی از گزارشات است که تیم فروش در اختیار قسمت بازاریابی قرار می دهد و شامل مواردی همچون اتفاقاتی که برای مشتریان بالقوه پس از آشنایی با شرکت می افتد می باشد که به بخش بازاریابی برای شناسایی هر چه بهتر منابعی که از طریق آن ها مشتریان با شرکت آشنا می شوند یاری می رساند. لینک عکس





4 مرحله انجام بازاریابی حلقه بسته

انجام بازاریابی حلقه بسته مستلزم انجام 4 مرحله می باشد که به تشریح آن ها پرداخته می شود.

مرحله اول : بازدید کننده وارد وب سایت می شود و و یک فایل کوکی که حاوی منبع ارجاعی وی است ایجاد و ذخیره می گردد.

کوکی چیست؟

کوکی اطلاعاتی است که از طرف سرور در هنگام بازدید از وب سایت بر روی رایانه کاربر ذخیره می گردد و در دفعات بعدی بازدید کاربر از وب سایت ، این اطلاعات قابل استفاده می باشد.

به منظور ردیابی باید در انتهای آدرس صفحه در هنگام ارسال از طریق ایمیل ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات در سایت های دیگر پارامتر یا پارامترهایی اضافه نمایید که پس از بازدید کاربر از وب سایت ، منبعی که وی به وب سایت ارجاع داده می شود مشخص گردد. نمونه ای از این پارامترها در آدرس زیر قابل مشاهده است. لینک عکس



مرحله دوم : بازدید کننده از وب سایت بازدید می نماید و کوکی فعالیت های وی را ردیابی می کند.

پس از افزایش ترافیک وب سایت و تشخیص منبعی که بازدید کنندگان از طریق آن وارد وب سایت می شوند ، نوبت به ردیابی رفتار بازدید کنندگان می رسد. صفحاتی که بازدید و یا دقایقی که در صفحات سپری می نمایند و موارد دیگر مورد ردیابی قرار می گیرد. لینک عکس

مرحله سوم : بازدید کننده به مشتری بالقوه با تکمیل یا ثبت یک فرم تبدیل می شود.

در این مرحله بازدید کنندگان به صفحات فرود راهنمایی می شوند. صفحه فرود صفحه ای است که در آن ، خواسته یا تقاضایی برای انجام در انتظار بازدید کننده است. به عنوان مثال می توان موردی همچون پر کردن فرم برای استفاده از نسخه آزمایشی نرم افزار را نام برد. علاوه بر اهمیت تشخیص اینکه بازدید کنندگان از کجا وارد وب سایت می شوند این مورد نیز حائز اهمیت است که بازدید کنندگان چه کسانی هستند. با تکمیل فرم که حاوی نام ، ایمیل ، شماره تماس و غیره است اطلاعات تکمیل تری از بازدید کننده به دست می آید که در بانک اطلاعات ذخیره می گردد.

مرحله چهارم : بازدید کننده به مشتری بالفعل تبدیل می شود و به اعتبار منبع ارجاعی وی افزوده می گردد.

در این مرحله مشخص می گردد که بازدید ها چگونه به فروش تبدیل می شوند. کدامیک از منابع ارجاعی به وب سایت بیشترین مشتری را برای شرکت به ارمغان آورده است؟ آیا راه هایی برای بهینه سازی و افزایش کارایی دیگر منابع ارجاعی وجود دارد؟ بازاریابی حلقه بسته شما را قادر می سازد فعالیت هایی که برای شما درآمد زیاد یا کم دارند را تشخیص دهید. لینک عکس

مزایای استفاده از بازاریابی حلقه بسته

از گزارشات حلقه بسته می توان در مواردی همچون تعیین نرخ تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت به مشتری بالقوه و بالفعل و یا صفحاتی از وب سایت که بازدید کنندگان قبل از تبدیل شدن به مشتری بالقوه یا بالفعل بازدید می نمایند استفاده نمود. با تشخیص صفحات تاثیر گذار در وب سایت می توان دلیل کارایی بالاتر آن ها در مقایسه با دیگر صفحات را تعیین نمود و در جهت افزایش تاثیر گذاری و کارایی دیگر صفحات وب سایت نیز اقدامات لازم را انجام داد. بازاریابی حلقه بسته همچنین تعاملی میان بخش فروش و بازاریابی برقرار می کند که در نهایت به افزایش سود دهی شرکت منتهی می شود.

برگرفته از : هاب اسپات و دیکشنری بازاریابی


مصطفی سوری |
مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۱:۱۳   ۱۳۹۱/۸/۲۴
       
نقل قول


Call-to-Action یکی از مهمترین فاکتورها در تبدیل بازدید کننده از وب سایت به مشتری بالقوه می باشد و در بازاریابی باید بدان توجه ویژه شود. در این مقاله بیشتر با این عامل مهم در بازاریابی و ویژگی های آن آشنا می شوید.

CTA مخفف عبارت Call-to-Action می باشد که به معنی در خواست انجام فعالیت است. بنر ، دکمه ، متن و یا هر گرافیک دیگری که از بازدید کننده در خواست می نماید که فعالیتی انجام دهد را در بر می گیرد. در طراحی درخواست انجام فعالیت مناسب ، باید نکاتی رعایت شود که در ادامه بررسی می گردد.

1) اندازه درخواست انجام فعالیت باید بزرگ باشد.

هدف درخواست انجام فعالیت ، جلب توجه بازدید کننده است و یکی از راه های انجام این کار بزرگنمایی می باشد. لینک عکس

2) برای درخواست انجام فعالیت فضای کافی در نظر بگیرید.

درخواست انجام فعالیت خود را به گونه ای طراحی کنید که فضای کافی برای هدف اصلی که جلب توجه بازدید کننده و انجام فعالیتی در این خصوص می باشد فراهم گردد و از شلوغ کردن آن بپرهیزید. ترکیب درخواست انجام فعالیت با دیگر المان ها در صفحه نیز فاکتور بسیار مهمی می باشد. لینک عکس

3) درخواست انجام فعالیت را در فضایی بالای صفحه قرار دهید.

درخواست انجام فعالیت باید در مکانی در صفحه قرار گیرد تا بازدید کنندگان بدون مراجعه به پایین صفحه آن را مشاهده نمایند. نتایج تحقیقی در این خصوص نشان می دهد که بهترین مکان برای قرار دهی تبلیغات در صفحه مکان بالا و سمت چپ صفحه می باشد. لینک عکس

4) در درخواست انجام فعالیت از تضاد رنگی استفاده نمایید.

کنتراست یا تضاد رنگی یکی از بهترین عواملی است که توسط آن می توان جلب توجه نمود. می توانید برای متن یا دکمه خود ، رنگی مخالف رنگ پیش زمینه در نظر بگیرید تا توجه بازدید کنندگان را به آن بیشتر جلب نمایید. لینک عکس

5) جلوه خاص پس از قرار گیری ماوس بر روی درخواست انجام فعالیت اضافه نمایید.

حتما تا کنون درخواست های انجام فعالیتی را که پس از قرار گیری ماوس بر روی آن ها عملی مانند تغییر رنگ دکمه انجام می شود را دیده اید. اضافه کردن این جلوه خاص بازدید کننده را یک قدم به انجام فعالیت نزدیک تر می کند. لینک عکس

6) از اشکال غیر معمول در درخواست انجام فعالیت استفاده نمایید.

اغلب درخواست های انجام فعالیت شکلی شبیه به یکدیگر دارند که معمولا مستطیل شکل هستند. در صورتی که درخواست انجام فعالیت گرافیکی دارای گوشه های دایره ای و خمیده باشد توجه بازدید کننده را بیشتر به خود جلب می کند .گرافیک ها با گوشه های مربعی شکل و تیز بازدید کننده را به یاد تبلیغات می اندازد که نرخ کلیک بر روی آن در این صورت کاهش می یابد. لینک عکس

7) از جهت ها در درخواست انجام فعالیت استفاده نمایید.

یکی از انواع موفق درخواست های انجام فعالیت موردی است که در آن از فلش ها استفاده می شود و به جهات توجه ویژه ای می شود. در تحقیقی که در این خصوص صورت گرفته است توصیه می گردد تا در صورتی که از عکس انسان در درخواست انجام فعالیت استفاده می نمایید چهره فرد به جای قرارگیری به صورت مستقیم در مقابل مخاطب ، به نوعی قرار گیرد که به المان اصلی برای انجام فعالیت اشاره نماید. لینک عکس

8) در ایجاد درخواست انجام فعالیت ، به جای تمرکز بر روی گرافیک بر روی متن تمرکز کنید.

تحقیقات نشان داده است که بازدید کنندگان از وب سایت ، محتویات متنی را بیشتر از محتویات گرافیکی می خوانند. افرادی که به دنبال اطلاعات هستند به متن ، بیشتر از عکس توجه می کنند. لینک عکس

9) به درخواست های انجام فعالیت اولویت دهی کنید.

ممکن است در صفحه وب سایت خود چندین درخواست انجام فعالیت مانند عضویت در خبرنامه ، عضویت در وب سایت و یا دانلود کتاب آموزشی رایگان را قرار داده باشید. اطمینان حاصل کنید که درخواست های انجام فعالیت مهم تر ، از لحاظ اندازه ، بزرگ تر و از لحاظ مکان در موقعیت بالاتری قرار گیرند. لینک عکس

برگرفته از : هاب اسپات و ویکی پدیا





مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۱:۲۱   ۱۳۹۱/۸/۲۴
       
نقل قول




مفهومی در تجارت الکترونیک به نام نرخ ترک سبد خرید Shopping Cart Abandonment Rate وجود دارد. نرخ ترک سبد خرید به درصدی از خریداران آنلاین گفته می شود که محصولات را در سبد خرید خود قرار می دهند ولی مراحل پرداخت را کامل نمی کنند. بر اساس یافته های محققان ، میانگین نرخ ترک سبد خرید وب سایت های تجارت الکترونیک 65.23 درصد می باشد بدین معنی که از هر 100 خریدار آنلاین 65 نفر ، فرایند خرید آنلاین را کامل نمی کنند. در این مقاله به آمار و اعداد مربوط به نرخ ترک سبد خرید پرداخته می شود.

دلایل ترک سبدهای خرید از سوی خریداران آنلاین

1) هزینه های ارسال بالا : 44 درصد

2) عدم آمادگی برای خرید : 41 درصد

3) قیمت بالای محصول : 25 درصد

4) ذخیره محصول در سبد خرید به منظور ملاحظات و نحقیقات بعدی : 24 درصد

5) عدم ذکر واضح ودقیق هزینه های ارسال : 22 درصد

6) عدم امکان تکمیل مراحل خرید توسط کاربران مهمان(غیر عضو) در وب سایت : 14 درصد

7) نیاز به وارد کردن بیش از حد اطلاعات : 12 درصد

8) پیچیدگی فرایند تکمیل خرید : 11 درصد

9) بارگذاری کند وب سایت : 11 درصد

10) پرداخت بیش از حد متعارف بابت مالیات : 8 درصد

11) عدم وجود روش های متنوع پرداخت وجه : 7 درصد

12) ارسال محصول با مدت زمان طولانی : 6 درصد

13) عدم بارگذاری وب سایت : 5 درصد

سهم موتورهای جستجو در ترافیک وب سایت های تجارت الکترونیک

موتور جستجوگر گوگل با 71.2 درصد در صدر موتورهای جستجو قرار دارد و رتبه های بعدی به ترتیب به موتور جستجوگر بینگ با 13.6 درصد ، یاهو با 9.6 درصد و AOL با 1.7 درصد اختصاص می یابد.

میانگین نرخ تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت های تجارت الکترونیک به مشتری

نرخ تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت به مشتری که از موتور جستجوگر AOL به وب سایت وارد می شوند با 2.9 درصد در صدر قرار می گیرد و موتورهای جستجوی یاهو با 2.6 درصد ، بینگ با 2.4 درصد و گوگل با 1.9 درصد در میان موتورهای جستجو و شبکه اجتماعی فیس بوک با 1.2 درصد و تویتر با 0.5 درصد در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

مشکلات برتر در تکمیل فرایند خرید

مشکلاتی که در تکمیل فرایند خرید از اهمیت بیشتری برخوردارند در ادامه ذکر می گردند:

- ناامن بودن فرایند خرید

- عدم امکان خرید برای بازدید کنندگان مهمان (غیر عضو) در وب سایت

- نمایش منوی وب سایت در حین تکمیل مراحل خرید

- از دست دادن اطلاعات وارد شده توسط مشتری در فرم ها در صورت بروز مشکل در فرایند خرید

- طراحی ناصحیح قالب صفحه وب سایت

- وجود درخواست های انجام فعالیت متعدد که باعث گیج شدن بازدید کننده می گردد.

- عدم نمایش تعداد مراحل ، مرحله فعلی و مراحل باقیمانده در فرایند خرید.

- در صورت ارائه تخفیف ، نمایش دیر هنگام محل درخواست کد تخفیف برای اعمال در قیمت.

- تقاضای اطلاعات غیر ضروری در فرایند خرید.

برگرفته از : http://www.invesp.com




مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۱:۲۲   ۱۳۹۱/۸/۲۴
       
نقل قول
دانلود کتاب الکترونیکی بازاریابی اینترنتی درون گرا همراه با تصاویر و نمودارها

- به هر تاکتیکی در بازاریابی که متکی بر جلب توجه افراد به جای خرید آن باشد گفته می شود. (تعریف هاب اسپات)

- استراتژی در بازاریابی است که بر یافتن مشتری با ارائه اطلاعات مفید متمرکز شده است. (تعریف ویکی پدیا)

به بیان ساده تر در بازاریابی اینترنتی درون گرا شرکت یا ارائه دهنده محصول یا خدمت ، توسط مشتریان در بستر اینترنت یافته می شود.



ارکان بازاریابی اینترنتی درون گرا

بازاریابی اینترنتی درون گرا از سه جزء اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، رسانه های اجتماعی ((Social Media و وبلاگ نویسی مربوط به کسب و کار (Business Blogging) تشکیل شده است.

ریشه واژه بازاریابی درون گرا

واژه bind : مقید و محصور کردن

واژه bound : مقید و محصور شده

واژه inbound : مقید و محصور شده به درون

واژه inbound marketing : بازاریابی درون گرا

پیش از پرداختن به مراحل انجام بازاریابی اینترنتی درون گرا، آمار و اعدادی در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی ارائه می گردد:

78 (1درصد کاربران اینترنت برای جستجو در زمینه محصول از اینترنت استفاده می کنند.

10.3 (2میلیارد جستجو ماهیانه از طریق گوگل انجام می شود.

3) میانگین تعداد بازدید کاربران اینترنت در آمریکا از صفحات اینترنتی 2750 صفحه در ماه می باشد.

4) یک سوم مصرف کنندگان در آمریکا سه ساعت یا بیشتر از زمان خود را در روز در اینترنت به سر می برند.

24 (5 درصد بزرگسالان راجع به چیزهایی که خریداری می کنند در اینترنت نظرات خود را بیان می نمایند.

9 (6 نفر از هر 10 کاربر اینترنتی ، یک سایت شبکه اجتماعی را در ماه در سال 2010 بازدید کرده است.

1 (7دقیقه از هر 8 دقیقه آنلاین بودن کاربران ، در فیس بوک گذشته است.

8) اعضای فعال شبکه اجتماعی تویتر 90 میلیون توئیت در روز ایجاد می کنند.

9) بیش از نیمی از کاربران اینترنت ، وبلاگ ها را حداقل به صورت ماهیانه می خوانند.

10) کاربران اینترنت در آمریکا سه برابر زمانی که بر روی ایمیل صرف می کنند در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی می گذرانند.

40 (11 درصد کاربران فیس بوک بیش از 35 سال دارند.

64 (12درصد کاربران فیس بوک طرفدار حداقل یک شرکت شده اند.

13) استفاده از ایمیل در حال کاهش است.

70 (14 درصد جستجو گران اینترنتی بر روی لینک های ارگانیک (رایگان) کلیک می کنند تا بر روی تبلیغات کلیکی.

78 (15 درصد افراد تجاری از دستگاه موبایل خود برای چک کردن ایمیل استفاده می کنند.

40 (16 درصد دارندگان تلفن های هوشمند در آمریکا ، از دستگاه موبایل خود ، برای مقایسه قیمت کالا در هنگام خرید در فروشگاه استفاده می کنند.

46 (17درصد کاهش در صرف هزینه برای شرکت در نمایشگاه ها در سال 2009 روی داده است.

91 (18درصد کاربران ایمیل ، عضویت خود را برای دریافت ایمیل از شرکت هایی که قبلا علاقه مند به دریافت ایمیل از آن ها بوده اند لغو کرده اند.

84 (19درصد افراد بین 25 تا 34 سال ، یک وب سایت محبوب را به علت نمایش تبلیغات غیر مرتبط ترک کرده اند.

20) بازاریابی درون گرا در یک نگاه

الف) در فضای مجازی یافته شوید.

ب) بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه را تبدیل کنید.

ج) آنالیز کنید و بهبود دهید.

21) بیش از یک سوم شرکت های آمریکایی از وبلاگ ها برای مقاصد بازاریابی استفاده می کنند.

22) شرکت هایی که وبلاگ نویسی می کنند 55 درصد بازدید کنندگان بیشتری برای وب سایت جذب می کنند.

23) در بازاریابی درون گرا 62 درصد هزینه کمتری به ازای هر مشتری بالقوه نسبت به بازاریابی سنتی (بازاریابی برون گرا) صرف می شود.

67 (24 درصد شرکت های B2C و 41 درصد شرکت های B2B از طریق فیس بوک یک مشتری یافته اند.

57 (25 درصد کسب و کارها یک مشتری از طریق وبلاگ شرکت یافته اند.

42 (26 درصد شرکت ها یک مشتری از طریق شبکه اجتماعی تویتر یافته اند.

27) دو سوم بازاریابان می گویند که وجود وبلاگ شرکت حیاتی و مهم برای کسب و کار است.

28) تعداد بازاریابانی که می گویند وجود فیس بوک حیاتی و مهم برای کسب و کارشان است در مدت زمان 2 سال 83 درصد افزایش یافته است.

51 (29 درصد طرفداران در فیس بوک بیشتر علاقه مندند از برندهایی که طرفداری می کنند خرید نمایند.

79 (30 درصد دنباله رو ها در تویتر بیشتر علاقه مندند ، برندهایی که دنباله روی می کنند را توصیه نمایند.

31) میانگین بودجه هزینه شده بر روی وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی شرکت ها در مدت زمان دو سال دو برابر شده است.

مراحل انجام بازاریابی اینترنتی درون گرا :

1) یک وب سایت قدرتمند ایجاد و نگه داری کنید.

وب سایت ایجاد شده باید دارای مشخصات ذیل باشد:

1-1- دسترسی و لینک شدن صفحات به یکدیگر ساده باشد.

2-1- ظاهر حرفه ای داشته باشد.

3-1- قابل فهم و خوانده شدن از سوی موتورهای جستجو ایجاد شود.

4-1- دارای نسخه موبایل باشد.

5-1- به روز رسانی آن به سادگی صورت گیرد.

ایجاد یک وب سایت کارا و موثر مرکز فعالیت بازاریابی اینترنتی و یافتن مشتری بالقوه برای شما می باشد.

2) بازدید ها از وب سایت را افزایش دهید.

با افزایش بازدید ها از وب سایت ، شانس تبدیل بازدید کنندگان به مشتری بالقوه را افزایش می دهید.

فعالیت های ذکر شده در ادامه روش های ثابت شده ای هستند که باعث جذب بازدید کننده جدید و واجد شرایط به وب سایت شما می شوند:

1-2- وبلاگ نویسی :

1-1-2- مقالاتی در وبلاگ خود بنویسید که توجه مخاطب شما را جلب نماید.

2-1-2- با انجام وبلاگ نویسی تعداد صفحات در موتورهای جستجو افزایش می یابد.

3-1-2- شانس شما برای یافته شدن افزایش می یابد.

2-2- رسانه های اجتماعی :

1-2-2- مطالب وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و در فعالیت های مربوط به رسانه های اجتماعی مشارکت داشته باشید.

2-2-2- کسب و کارها 63 درصد افزایش در تاثیر گذاری بازاریابی را هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی تجربه می کنند.

3-2- بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو) :

تعریف سئو : تغییر یک سری عوامل خارجی و داخلی مربوط به وب سایت به نحوی که باعث ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو گردد.

کلمات کلیدی هدف را یافته ، وب سایت را بر اساس آن کلمات کلیدی بهینه سازی نمایید ، بر اساس کلمات کلیدی هدف مقاله و محتوا ایجاد کنید و با این کار لینک دهی به وب سایت خود را افزایش دهید.

4-2- تبلیغات کلیکی (PPC) :

انجام این روش اختیاری است و این روش جذب بازدید کننده ، جزء روش های بازاریابی اینترنتی درون گرا نمی باشد ولی برای جذب بازدید کننده موثر است.

1-4-2- تبلیغات کلیکی ( تبلیغات و پرداخت بر اساس تعداد کلیک ) را در دستور کار قرار داده و آن را مدیریت نمایید.

2-4-2- تبلیغات کلیکی خود را بهینه نمایید تا بازدید کننده با کمترین هزینه وارد وب سایت گردد.

3- بازدید کنندگان از وب سایت را به مشتری بالقوه تبدیل نمایید.

پیشنهادات ویژه و درخواست های انجام فعالیت ارائه و ایجاد نمایید تا مشتریان بالقوه در تمام سطوح بیابید.

مثال پیشنهادات ویژه : ارائه تخفیف ، امکان دانلود نسخه آزمایشی نرم افزار ، دانلود کتاب الکترونیکی و ...

1-3- صفحات فرود ایجاد نمایید و پیشنهادات ویژه را در آن توضیح دهید و فرمی برای جمع آوری اطلاعات از بازدید کنندگان در آن قرار دهید.

2-3- با تکمیل فرم ، بازدید کننده که اکنون به مشتری بالقوه تبدیل شده است امکان دسترسی به پیشنهاد ویژه را خواهد داشت.

3-3- درخواست های انجام فعالیت را در سرتاسر وب سایت قرار دهید تا مشتریان بالقوه بیشتری بیابید.

4- مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل نمایید.

1-4- اطمینان حاصل کنید که می دانید مشتریان بالقوه چه صفحاتی را از وب سایت بازدید می نمایند و چه موقع به وب سایت باز می گردند.

2-4- مشتریان بالقوه براساس فرم هایی که پر می کنند یا اطلاعاتی که شما از آن ها جمع آوری می نمایید به لیست ها به صورت طبقه بندی شده اضافه می گردند و این امکان فراهم می گردد تا در آینده پیغام های مرتبط به آن ها ارسال گردد.

3-4- فعالیت هایی انجام دهید تا باعث افزایش سطح آگاهی مشتریان بالقوه گردد و آن ها را هر چه بیشتر برای تبدیل شدن به مشتریان بالفعل آماده نمایید.

4-4- از بازاریابی ایمیلی استفاده نمایید و پیغام هایی را در بازه های زمانی مشخص به مشتریان بالقوه بر اساس طبقه بندی صورت گرفته ارسال نمایید.

5-4- از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید.

5- همه چیز را اندازی گیری نمایید.

عواملی که باید اندازه گیری شوند :

1-5- تعداد تبدیل بازدید کنندگان از وب سایت به مشتریان بالقوه.

2-5- تعداد تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل.

3-5- هزینه به ازای تبدیل هر بازدید کننده از وب سایت به مشتری بالقوه.

4-5- هزینه به ازای تبدیل بازدید کننده از وب سایت یا مشتری بالقوه به مشتری بالفعل.

برگرفته از : ویکی پدیا ، اسلاید شیر ، هاب اسپات 1 و 2 ، impactbnd و ژورنال موتورهای جستجو


مصطفی سوری |
مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۳:۴۱   ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
       
نقل قول
آمار استفاده از اینترنت در سال ۲۰۱۲







کاربر جديد
تعداد پست :
6
۱۸:۳۰   ۱۳۹۲/۱/۲۵
       
نقل قول

چرا بازاریابی اینترنتی کمک کننده خواهد بود؟

- به شناسایی فرصت ها و یا راه حل چالش های کسب و کار به صورت آنلاین می تواند کمک کند.
- می تواند نیازهای برآورده نشده و اهداف مشتریان که در کسب و کار غیر قابل دسترسی و یا با دسترسی سخت همراه است را پوشش دهد.
- می تواند به گسترش Vision در کسب و کار و رفع نیازهای مشتریان بپردازد.


شماره صفحه
+
-
برو
بروز رسانی
 
 
پاسخگویی
 
 
ثبت نظر
صفحه پیشرفته
     
«  موضوع قبل زیربخش
نحوه‏ی راه‌ اندازی کسب‏وکار آنلاین تجارت الکترونیک E-Commerce