تجارت الکترونیک  ›› وب سایت

طراحی سایت - طراحی وب سایت

مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۳:۳۵   ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
       
نقل قول
یکی از دغدغه های اکثر شرکتها برای طراحی سایت ، یافتن شرکتی مناسب و پشتیبان برای طراحی وب سایت می باشد

با تماس با شرکتهای طراح سایت ، به بسیاری از اطلاعات و اصطلاحات فنی بر می خوریم که نمی تواند ملاک و معیار خوبی برای انتخاب شرکت پیمانکار طراح سایت باشد

توجه شما را به چند نکته برای پیدا کردن شرکت طراح سایت جلب می کنم

یک شرکت طراح وب سایت باید خصوصیات زیر را دارا باشد

1- پشتیبانی وب سایت

با توجه به ماهیت وب سایت و طراحی سایت و تخصصی بودن پشتیبانی وب سایت ، در مقاطعی که مشکلی برای وب سایت پیش آید ، لزوم پشتیبانی وب سایت بسیار چشمگیر خواهد بود . برای اطمینان از این حصوصیت شرکت طراحی سایت ، بهترین روش ، تماس با مشتریان معرفی شده در وب سایت طراح سایت می باشد و حصول اطمینان از این موضوع می باشد
و حتما از اینکه شرکت طراح سایت از کدهای آماده استفاده نکند و تمام برنامه نویسی توسط تیم برنامه نویسی خود شرکت نوشته شده باشد اطمینان حاصل فرمایید

2- روش برنامه نویسی وب سایت

برای اطمینان از کاربردی بودن کنترل پنل وب سایت تان بهتر است با یک نمونه از پنل های طراحی شده را بطور آزمایشی مورد تست قرار دهید تا از سرعت و راحتی و کاربردی بودن پنل اطمینان حاصل نمایید

3- استاندارد بودن وب سایت

از شرکت طراح سایت بخواهید تا در نمونه های سایت های طراحی شده ، سایتهایی را که کلمات کلیدی آنها در صفحه اول گوگل آمده را به شما معرفی نماید تا از استاندارد بودن برنامه نویسی سایت اطمنان حاصل فرمایید


4- گرافیک و زیبایی وب سایت

یکی از مهمترین قسمتها بخش ارتباطی وب سایت شما با مخاطبان می باشد که با مقایسه طرح گرافیکی نمونه وب سایتهای قبلی شرکت طراح سایت می توانید آینده گرافیک وب سایت خود را ببینید
http://www.bazarsazan.com/fa/pages/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA



مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۴:۳۵   ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
       
نقل قول
قیمت طراحی وب سایت

در کسب و کار طراحی سایت به قیمتهای متفاوتی بر می خوریم که انتخاب شرکت طراح سایت را برای ما بسیار دشوار می کند

بطور معمول شرکت های طراح سایت به چهار گروه تقسیم بندی می شوند که شما با توجه به کاربری وب سایتتان می توانید از این دسته بندی استفاده نمایید

1- طراحی و تولید وب ساتهای استاتیک ( بدون امکان بروز رسانی )

این دسته از وب سایتها برای کسب و کارهایی که مطالب آنها ثابت است و تغییری نمی کند مناسب است ولی از معایب آن می توان به ضعف در بدست آوردن رتبه مناسب در جستجوگر گوگل به دلیل غیر استاندارد بودن آن و عدم مراجعه کاربران برای دفعات بعدی ( به علت ایستا بودن مطالب و عدم درج مطالب جدید) اشاره کرد و این دسته از سایتها معمولا ارزان ترین وب سایتها می باشند

وب سایتهای تمام فلش نیز جزو این دسته می باشند ولی اثر گرافیکی و متحرک بودن آنها می تواند در برخی از تبلیغات مناسب باشد

2- وب سایتها با کد نویسی آماده از قبل

از مزایای این وب سایتها قیمت ارزان آنها می باشد ولی احتیاج به کمی دانش اینترنت و نبود پشتیبانی و غیر قابل توسعه و برنامه نویسی در آینده و گرافیک یکنواخت و تا حدی یکسان این نوع سایتها از معایب آنها به شمار می رود

3- وب سایتهای برنامه نویسی شده ( داینامیک ) با گرافیک ضعیف

برخی از شرکتها با داشتن تیم طراحی برنامه نویسی و پشتیبانی ، تیم طراح گرافیک وب سایت ندارند و قسمت گرافیک این وب سایتها ظاهری مناسب را ندارد و نمی تواند تاثیر تبلیغاتی و اطلاع رسانی کاملی به مخاطبان ارایه نماید ولی قیمت مناسب تر این وب سایتها از مزایای آنها می باشد

4- وب سایتهای داینامیک ( دارای کنترل پنل )

این شرکتهای طراح سایت هم تیم برنامه نویسی و هم تیم طراحی گرافیک و فسمت پشتیبانی دارند که با توجه به صعف و قوت آنها در این فاکتورها گرانترین ولی با ارزش ترین وب سایت ها را تولید می کنند و برای کسب و کارهایی که تجارت الکترونیک و برندینگ برای آنها اهمیت دارند پیشنهاد می گردد

http://www.bazarsazan.com/fa/pages/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

مدیر سایت
تعداد پست :
381
۱۷:۵۹   ۱۳۹۱/۱۲/۶
       
نقل قول
۱۷ ابزار رایگان برای ارزیابی وبسایت شما

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وبسایت شما درست کار می کند یا خیر؟ آیا کاملا با تمام مرورگرهای بازدیدکنندگانتان سازگار است؟ آیا تا به حال دنبال ابزاری بوده اید تا سایت‌تان را با سایر رقیبانش مقایسه کند؟

برای گرفتن جواب این سوالات، بسیاری شروع به مشاوره با متخصصان می کنند و پول زیادی در این راه صرف می کنند. اما در اکثر موارد هدف شما فقط یک ارزیابی ساده است و با ابزارهای رایگان قابل انجام می باشد.

ادامه مطلب پر از لینک هایی به این ابزارهای مفید است. پس خودتان را آماده کنید و همه آنها را بررسی کنید. شاید آنها بتوانند کمک زیادی به تست یا تعیین رتبه سایتتان در وب بکنند.

سازگاری بین مرورگرهای مختلف
۱. برای دیدن سازگاری سایت تان در مرورگرهای مختلف به سایت BrowserShots.org مراجعه کنید. در این سایت با دادن آدرس سایت، اسکرین شات هایی از ظاهر سایتتان در نسخه های متفاوتِ مرورگرهای مختلف می بینید.

۲. برای تست وبسایتتان به صورت زنده در یک سیستم عامل متفاوت و مرورگرهایش می توانید به سایت CrossBrowserTesting.com مراجعه کنید. این سایت همچنین اجازه اتصال ریموت به کامپیوترهای تستش را می دهد. (این سایت رایگان نیست.)

Source Code Validation و چک لینک ها
۱. مطمئن شوید که هیچ ایراد اچ تی ام الی در کد شما نیست. برای این کار پس از طراحی یک سایت و هنگام تحویل حتما سایت را در Source Code Validator سایت W3.org امتحان کنید. در صورتی که سایت تان هنوز آپلود نشده است و روی لوکال کامپیوترتان قرار دارد می توانید، فایل ها را به این سایت آپلود نیز بکنید.

۲. با استفاده از ابزار CSS validation tool ایرادات سی اس اس کدتان را شناسایی و برطرف کنید. بعضی از ایرادات گرفته شده در W3.org ممکن است کمی سخت گیرانه باشند و با وجود این ایرادات باز هم کد شما به خوبی کار می کند. اما برطرف کردن این ایرادات کد شما را استاندارد می کند.

۳. broken links (لینک های خراب، لینک هایی که به صفحات ۴۰۴ نات فاند منتهی می شوند. صفحاتی که قبلا وجود داشته اند و الان دیگر وجود ندارند و اتصال آنها با سایت شما شکسته شده است.) ها را با Link Checker چک کنید.

۴. همچنین شما می توانید فید وبسایت تان را نیز با Feed Validation Service از W3C چک کنید.

سرعت و در دسترس بودن
۱. اندازه گیری مدت زمان لود صفحه با استفاده از ابزار Web Page Analyzer از WebsiteOptimization.com.

۲. چک در دسترس بودن سایت توسط بازدیدکنندگان در سراسر جهان با URL Check از Internet Supervision.

سئو (Search Engine Optimization)
۱. بدست آوردن یک آنالایز کامل از وضعیت سئو با استفاده از Google Analytics. برای ورود از اطلاعات حساب گوگل خود استفاده کنید.

۲. یا دیدن سایتتان به صورتی که موتورهای جستجو آن را می بینند با استفاده از SEO Browser از seo-browser.com. (این ابزار رایگان نیست.)

۳. بدست آوردن اطلاعات سئو و جزيیات whois (یا اطلاعات عمومی دامین) با وارد کردن نام یک دامین در Whois Database.

در دسترس بودن
۱. اطمینان از حداکثر در دسترس بودن سایت با استفاده از Wave Accessibility Evaluator از WebAIM.

۲. تست سایت از نظر سازگاری با استفاده از ابزار ready.mobi.

در آخر به دو ابزار Google Page Speed و YSlow توجه ویژه ای داشته باشید. این دو ابزار کاربرد یکسانی دارند و به خوبی ایرادات صفحات شما را از هر نظر (اندازه بزرگ عکس ها تا توصیه برای یکی کردن فایل های سی اس اس) بررسی می کنند و می گویند که رفع هر یک از این ایرادات چه مقدار سرعت لود صفحات شما را بالا می برد.
- نسخه آنلاین Google Page Speed در اینجا قابل دسترسی است.
- برای دانلود افزونه Google Page Speed برای هر یک از مرورگرها به قسمت Downloads در این صفحه مراجعه کنید.
- برای نصب افزونه YSlow به اینجا مراجعه کنید.

برای مقایسه سایت خود با سایر رقیبان سایت آلکسا معیار بسیار شناخته شده ای است.



مدیر سایت
تعداد پست :
381
۰۹:۲۲   ۱۳۹۲/۲/۲
       
نقل قول

نورو وب دیزاین: چگونه یک وبسایت مغزپسند برای کسب و کار خود ایجاد کنیم؟
.
.
.
.
نورومارکتینگ مبحثی علمی و هیجانانگیز در بازاریابی است که رویکرد آن مبتنی بر عملکرد و ساختار مغز است،همانگونه که اطلاع داریم یک وبسایت کاربرپسند و حرفهای بخش جداییناپذیر توسعهی کسب و کارهای کنونی به شمار میرود. کلید دستیابی به یک وبسایت اثربخش و ترغیب کننده به موارد بسیاری باز میگردد. تولید محتوای اثربخش در وبسایتها و نگارش موثر آن نیازمند آگاهی داشتن درخصوص عوامل انگیزشی انسانها است، این کارکرد در بطن دانش نورو وب‌دیزاین قرار دارد. تسلط به ویژگیها و ساختارهای مشترک مغز انسان و ناخودآگاه بشر موجب آن میشود که وبسایتها علاوه بر کاربرپسند بودن، اصطلاحاً مغزپسند باشند به این معنا که وب‌سایتهای مغزپسند که با توجه به ساختار و عملکرد مغز انسان طراحی می‌شوند موجب انگیزش مغز کاربران می‌گردند. اما مغز پسندی به چه معنا است؟

همانگونه که میدانیم عمدهی تصمیمگیریهای ما به طور غیرارادی، غریزی و ناخودآگاه آنهم توسط مغز بدوی (مغز قدیم یا خزنده) صورت میگیرد. مغز خزنده همانگونه که از نام آن برمیآید مغزی است کُند عمل و شکاک که تحریک آن به سادگی امکانپذیر نیست، حال آنکه به دلیل اهمیت این بخش از مغز در امر تصمیمگیری به ویژه در هنگام خرید، نمیتوان به راحتی از آن چشمپوشی کرد.


مغز خزنده به بقای ما میاندیشد، و همواره این سوالات را به ذهن مان متبادر میکند:

آیا این چیز آشنا است؟
آیا شرایط برایم ایمن است؟
آیا میتوانم آن را ببینم؟
و آیا مجبورم همین حالا اقدام کنم؟

طبق نظر عصبشناسان و متخصصان نورومارکتینگ، ما زمانی می‌توانیم وارد فاز تفکر عقلایی و یا هیجانی شویم که مغز خزنده از ادامهی بقای خویش اطمینان حاصل کرده باشد، در غیر این صورت در حالت انجماد فکری و بی‌تصمیمی خواهیم ماند و این زنگ خطری بزرگ برای اهالی بازاریابی و فروش به شمار می‌رود چرا که بی‌تصمیمی دشمن شماره یک فروش به شمار می‌رود.
در واقع هدف دانش نورو وب دیزاین نیز غلبه بر مشکل بی‌تصمیمی در فضای آنلاین و تحریک مغز قدیم بوسیله عناصر اینترنتی است. نوع رفتار و عملکرد مغز میتواند تأثیر بسزایی بر چگونگی طراحی وبسایتها و تجارب آنلاین بگذارد به نحوی که میتواند به دارندگان و گردانندگان وبسایتها اجازه دهد تا کاربران را به سمت هدف مطلوب (مثل خرید آنلاین یا مطالعهی محتوا) هدایت کنند. برای طراحی یک وبسایت کاربرپسند و مغزپسند، باید ابتدا به یافتن پاسخ سوالات 4 گانهی ذیل اهتمام ورزید، توجه به این موارد و لحاظ کردن متناسب آنها در طراحی اِلمانهای آنلاین و وبسایتها میتواند تجربهی اینترنتی خوش آیندی را برای مشتریان و کاربران رقم زند و با افزایش ترافیک وبسایتها به وفاداری آنلاین کاربران بینجامد و میزان فروش اینترنتی را نیز بهبود بخشد:

آیا این چیز آشنا است؟!
مغز خزنده به گونهای طراحی شده که به راندمان بیشینه بیندیشد، لذا این مغز به چیزهایی علاقمند و مشتاق است که آشنا (الگویی از آنها در مغز موجود باشد) و به سادگی قابل تشخیص باشند.
ساختار مغز خزنده به گونهای است که به محض مواجهه با الگویی جدید و تازه احساس خطر میکند.
آیا بازدیدکنندگان از وبسایت شما در شش ثانیه نخستی که وارد سایت شما میشوند با افرادی شبیه به خود و چیزهایی متناسب با خلقیاتشان مواجه میشوند؟
آیا قادرید به زبان خود آنها با آنها ارتباط برقرار کنید؟ یا مدام در حال تغییر و تحول در صفحهی اصلی وبسایت خود هستید، به گونهای که وقتی بازدیدکنندگان قدیمی دوباره به شما سر میزنند دچار سردرگمی و احساس غربت میشوند چرا که چیزی که میبینند با آنچه انتظار داشتند تفاوت میکند؟
البته از این خاصیت مغز میتوان بهتر استفاده کرد که در پی به آن پرداخته میشود.

آیا شرایط امن و امان است؟
به گواه متخصصان مغز ما به گونهای برنامهریزی شده که متوجه تغییرات و تفاوتها در محیط پیرامون خود میشود؛ در واقع این یک تکنیک برای حفظ بقا است. چیزهایی که موجب شکستن و درهم ریختن چارچوبهای مورد انتظار و الگوهای پیشبینی شده در مغز میگردد به مثابه یک هشدار بیدارباش و زنگ خطر برای مغز خزنده هستند.
آیا طراحی، جانمایی و آرایش وبسایت شما پیرو الگوی به خصوصی است و یا آشفته و نابسامان است؟ سهولت ناوبری و گشت‌و‌گذار داخل سایت و همچنین جانمایی درست امکانات سایت در وبلاگها و سایتهای اینترنتی، دلیل 60 درصد از موفقیت آنها است.

به همین دلیل است که معمولاً لوگوی شرکتها در چشمگیرترین قسمت سایت قرار داده میشوند. سهولت ناوبری در سایت و همچنین کاربرپسندی آن احساس آرامش به دور از تنش را در مغز مشتری پدید میآورد. یکی از تکنیکهای مهیج در این نوع طراحیها استفاده از عناصر متحرک (pop-up) در وبسایتها است. عناصر متحرک میتواند حاوی مهمترین پیام وبسایت باشند (مثل سایتهای خبری که مهمترین اخبار خود را به صورت نوشتار متحرک در قسمتی از سایت حک میکنند)، چرا که مغز به خوبی متوجه اینگونه عناصر میشود.
عناصر متحرک موجب غنیتر شدن تجربهی آنلاین میشود و در تصمیمگیری مغز اثر میگذارد. میتوانید پیشنهادهای اغواکنندهی تخفیف و یا عنوان مهمترین محتوا و مقالات خود را به صورت متحرک درآورید، این پیامها موجب جلب توجه مغز قدیم شده و آن را به فکر فرو میبرد.

آیا میتوانم آن را ببینم؟
حدود 50 درصد از ظرفیت مغز به پردازش تصاویر اختصاص دارد. به قول برخی محققین، «ما فکر میکنیم که فکر میکنیم، در حقیقت کاری که مغز ما میکند دیدن است و به محض آنکه چیزی را دیدید نمیتوانید دیگر از آن چشم بپوشید.» این اظهار نظر بیش از هر چیزی نشانگر اهمیت تصاویر نزد مغز انسان است.
برای مثال این سوال را از خود بپرسید: «در خانه چند پنجره داریم؟» حالا مدتی به پاسخ آن فکر کنید. قطعاً برای پاسخ به این سوال شروع به تجسم و تصویرسازی از منزل خود کرده‌اید، و اتاق به اتاق را در ذهن خود ترسیم نموده‌اید تا بلکه بتوانید تعداد پنجرههای منزل‌تان را شمارش کنید. مردم زمانی که چیزی را تصویرسازی میکنند، میتوانند با سرعت و دقت بیشتری آن را بیاموزند و درک کنند.
با این تفاسیر، آیا از تصاویر به شکل مناسب و با تعداد کافی در وبسایت خود بهره میبرید؟
اگر محصولی را از طریق آنلاین میفروشید، آیا به اندازهی کافی و از زوایای مناسب از محصول خود عکس قرار دادهاید و آیا از آن محصول در جای متناسب عکاسی کردهاید (برای مثال اگر تختخواب میفروشید، تصویر تخت میبایست در زمینه مناسب خود یعنی اتاق خواب باشد).
یا اگر چنانچه خدمتی را به فروش میرسانید، آیا تصاویر واقعی از کارکنان خود را در حین انجام کار روی سایت قرار دادهاید؟
یا اگر برای مثال یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید، آیا تصاویری از فروشگاه یا سازمان خود را روی سایت قرار دادهاید تا به این وسیله محیطی آشنا را برای مشتریان آتی فراهم کرده باشید؟

آیا مجبورم همین حالا اقدام کنم؟
مغز خزنده همانطور که بیان شد کند عمل است و دیر به خود میجنبد مگر آنکه احساس اضطرار کند، لذا حس فوریت او را به عمل وامیدارد.
وبسایت شما میبایست مهمترین، شناختهشدهترین و عملیاتیترین عناصر و محتویات خود را در همان ابتدا به نمایش بگذارد، تا به این وسیله زمینه اضطرار را در مغز پدید آورد: مهمترین محصول، پرفروشترین و محبوبترین مقالات، خدمات و محصولات، و عملیاتیترین راهکارها. تجربه ثابت کرده است که کاربران در صورتی در سایت باقی میمانند که محتوای آن سایت در همان ثانیههای نخست آنها را مجذوب کند، در غیر این صورت ظرف چند ثانیه و با چند کلیک سایت شما را ترک میکنند. در واقع باید این نکته را بدانیم که میبایست 90 درصد از اقدامات و کوششهایمان در راستای معرفی 10 درصد از محبوبترین و پرفروشترین و پرطرفدارترین محصولات باشد، چرا که این کار احتمالاً فروش دیگر محصولات و یا دست کم میزان برند آگاهی را در ذهن مشتری بالا میبرد.


شماره صفحه
+
-
برو
بروز رسانی
 
 
پاسخگویی
 
 
ثبت نظر
صفحه پیشرفته
     
«  موضوع قبل زیربخش موضوع بعد »
موبایل وب سایت وب سایت این سایت رو ببین زندگیت متحول میشه