تجارت الکترونیک  ›› تجارت الکترونیک E-Commerce

نحوه‏ی راه‌ اندازی کسب‏وکار آنلاین

کاربر جديد
تعداد پست :
19
۱۰:۳۰   ۱۳۹۱/۳/۳
       
نقل قول
تجارت آنلاین، شیوه‌ای تخصصی و نوین است که به مهارت و دانش کافی درباره‏ی کالاها، نحوه‏ی توزیع، نوع روابط با مخاطبان و تبلیغات نیاز دارد. علیرغم استقلال کاری و فضای گسترده برای فعالیت، مشکلات خاص خود را به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بیشتر و نحوه‎ی فعالیت در این حرفه با ما همراه شوید.
تجارت آنلاین، شیوه‌ای تخصصی و نوین است که به مهارت و دانش کافی درباره‏ی کالاها، نحوه‏ی توزیع، نوع روابط با مخاطبان و تبلیغات نیاز دارد. علیرغم استقلال کاری و فضای گسترده برای فعالیت، مشکلات خاص خود را به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بیشتر و نحوه‏ی فعالیت در این حرفه با ما همراه شوید. بازاریابی اینترنتی این حرفه در فضای اینترنت نیز مخاطبان خاص خود را دارد. اغلب مخاطبان شما شرکت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی‌اند که برای فروش محصولات و کالاهای خود به دنبال بازاری امن هستند. در این ‌بخش می‌توانید با ساخت تیزرهای تبلیغاتی و ارایه‏ی مطالب مختلف درباره‏ی محصولات و نحوه‏ی تولید و مصرف آن‌ها، فضا را از جهت برای فروش آماده کنید. با اجرایی صحیح در درصدی از فروش محصول شریک شوید.

امنیت شبکه
برای جلوگیری از نفوذ هکرها به سایت و ورود ویروس‌های مخرب، وجود کارشناسی مجرب از الزامات این کار محسوب می‌شود. امروزه با افزایش سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف، افرادی نیز وجود دارند که برای دست‌یابی به سود بیشتر با ایجاد اختلال و سو ‌استفاده از فضای اینترنت، به هر طریقی اهداف خویش را اجرا می‌کنند. بنابراین اگر در بخش امنیت سایت مهارتی دارید، می‌توانید رزومه‏ی کاری خود را به شرکت‌های مختلف ارسال کنید.

فروش آنلاین عکس
اگر به هنر عکاسی علاقه دارید، می‌توانید با راه‌اندازی یک سایت و به اجرا گذاشتن گالری آثار خود کسب درآمد کنید. مسلمن اگر عکس‌های متفاوت و جالبی داشته باشید، مخاطبان زیادی از سایت شما بازدید و برای امور مختلف از شما تقاضای عکس‌های متنوعی خواهند کرد. شما نیز با یادداشت‌گذاری و طرح سوالاتی از مخاطبان می‌توانید از انتقادات و پیشنهادات آن‌ها مطلع شوید و با اعمال شیوه‌های نوین نظر مخاطبان را جلب کنید.

فروش نرم‌افزارها و سی‌دی‌های آموزشی
همان‌طور که در محیط خارج از سایت و بازارهای تجاری تنوع کالا وجود دارد، در فضای اینترنت نیز کالاها نامحدودند. مخاطبان با دانلود برنامه‌ها و یا خرید اینترنتی می‌توانند به ‌راحتی به کالای مورد نظر دست یابند.
فروش و ارایه‏ی آهنگ‌های مختلف، انواع ابزارآلات موسیقی و برترین ویدیو کلیپ‌های نمایشی نیز در کنار سایر محصولات می‌تواند هر مخاطبی را مجذوب کند. انواع کتاب‌های آموزشی نیز با فرمت «پی دی اف»، از ابتکارات دیگر این روش است. بنابراین همان‌طور که می‌دانید فضای لازم برای ارایه‏ی همه‌ نوع محصولی وجود دارد، اما به همان ‌اندازه نیز رقابت میان عرضه‌کنندگان نزدیک است. برای این‌که بتوانید در چنین فضایی به فعالیت خود ادامه دهید، باید خلاق و متفاوت باشید.

مامور ارزیابی کالاها
وظیفه‏ی مامور ارزیاب، تحقیق، بررسی، نظرسنجی و ارایه‏ی آمار تولید و مصرف محصولات است. این افراد با استفاده از شیوه‌های نوین در میان کارمندان و مشتریان نفوذ کرده و سطح کیفیت، رضایت‌مندی و تنوع محصولات را از نزدیک، مشاهده، ارزیابی و گزارش می‌دهند. در سایت نیز بخشی به ‌نام نظرسنجی وجود دارد و مخاطبان و مشتریان به ‌صورت حضوری، کتبی و شفاهی می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند و درباره‏ی مسایل و موضوعات مورد نظرشان به بحث و گفت‌و‌گو بپردازند. چنین راهکارهایی علاوه بر بررسی نحوه‏ی تولید و عرضه‏ی کالاها و خدمات، مدیران را با دیدگاه‌های مخاطبان آشنا می‌کند.

طراحی سایت و راه‌اندازی شبکه‌های اینترنتی
شاید بتوان گفت یکی از پر درآمدترین حرفه‌هایی که امروزه در همه جا کاربرد دارد، راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی است. بسیاری از آن‌ها به آرم‌های خاص خود احتیاج دارند تا در میان بازارهای تجاری و رقیبان به راحتی شناخته شوند، در این بخش با به‌کارگیری مهارت‌های طراحی و گرافیکی، می‌توان پروژه‌های راه‌اندازی بسیاری از این سایت‌ها را در دست گرفت. در واقع با استفاده از دانش، مهارت و رشته‏ی تحصیلی خود و یا گذراندن دوره‌های آموزشی و عملی، می‌توانید به ‌راحتی وارد این عرصه شده و حتی مبتکر طرح‌ها و نوآوری‌های فراوانی شوید.
شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف نیز امروزه برای عقب نماندن از رقیبان دیگر، راه‌اندازی و اتصال به شبکه‌های بین‌المللی را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند و هر روز با افزایش این شرکت‌ها در بخش خصوصی نیز به طراحان مجرب و حرفه‌ای نیاز دارند.

ارایه‏ی خدمات آنلاین
همان‌طور که اشاره کردیم، در این‌ عرصه هیچ محدودیتی وجود ندارد، به اندازه‏ی مهارت و دانشی که کسب کرده‌اید شغل و خدمات وجود دارد. جستجوهای اینترنتی، ارایه‏ی مقاله‌ها، تبلیغات و سایت‌های مطبوعاتی برای ارایه‏ی خدمات مختلف خود به مخاطبان، افرادی متخصص نیاز دارند که وظیفه‏ی امنیت و پشتیبانی سایت را انجام دهند، ایجاد فضایی متنوع همراه با خرید اینترنتی و اتصال به شبکه‌ها و لینک‌های دیگر، از مهارت‌هایی است که تنها کارشناسان و متخصصان این حرفه از عهده اجرای آن بر می‌آیند.

کارشناس فنی سایت
این حرفه اغلب به ‌صورت پروژه‌ای و با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ اجرا می‌شود. می‌توانید به ‌طور ثابت و یا نیمه‌وقت در محل کار خود حاضر شوید و مسایل فنی سایت را رفع کنید. تسلط و مهارت کافی بر سیستم، آشنایی با فضای مجازی و اتصال شبکه‌ها و در نهایت مدیریت بحران از مواردی هستند که در جایگاه یک کارشناس باید با آن‌ها آشنا باشید.
اینترنت پرسرعت
ارایه‏ی خدمات آنلاین و حتی اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای، به اینترنت پر سرعت و بدون وقفه نیاز دارد. در بسیاری از موارد به دلایل مختلف سایت با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، به ‌طوری‌که حتی جست‌وجو و تغییر صفحات نیز با صرف زمان طولانی، انگیزه ادامه کار را از بین می‌برد. در چنین شرایطی اغلب شرکت‌ها و سازمان‌هایی که اتصال به شبکه اینترنت و فعالیت در این عرصه جزو اولویت‌های کاری آنان محسوب می‌شود، به ‌دنبال کارشناسانی هستند که مشکلات آن‌ها را حل کنند. بنابراین اگر در این حرفه مهارتی دارید، به ‌طور گروهی و یا انفرادی می‌توانید با راه‌اندازی یک شرکت خدمات آنلاین در این بخش فعالیت کنید.

انتشار گزیده‏ی مطالب
امروزه با حجم بالا و افزایش ساعات کار، جست‌وجو و تحقیق برای شاغلین و دانشجویان کمی سخت شده است. با راه‌اندازی یک سایت و ارایه‏ی چکیده‏ی مطالب درسی، دانشگاهی و تحقیقی می‌توانید به ‌سرعت مخاطبان زیادی را جذب کنید. زیرا گروه دانش‌آموزان و دانشجویان، همیشه به ‌دنبال راهکارهایی نوین برای ارایه عقاید خود هستند و یکی از مخاطبان و مشتریان دایمی این‌ گونه مطالب به‌ شمار می‌روند. ارایه‏ی جزوه‌های آموزشی و کتاب‌های کمک درسی نیز در جایگاه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

راهنمای استفاده از منابع
ابتکار دیگری که در این بخش می‌توانید اجرا کنید، راه‌اندازی یک سایت تخصصی با منابع مختلف است که به ‌صورت گویا و یا با استفاده از نقشه‌های راهنما، درباره‏ی هر موضوع می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطبان قرار دهد. ارایه‏ی نقشه‌های جهت‌یاب و راهنما برای شناسایی مسیر جاده‌ها، و یا مسیر بین کشورها، ارایه‏ی منابع لازم برای رشته‌های تخصصی و فنی، معرفی رشته‌های تحصیلی، کتاب‌ها و مقالات دانشگاهی، آشنایی با دانشگاه‌های معروف جهان، آشنایی با مکان‌های تاریخی، معرفی تاریخچه‏ی کشورها و فرهنگ‌های مختلف و بسیاری از مطالب جالب و سرگرمی‌های دیگر ازجمله‏ی این موارد به شمار می‌روند. بنابراین با کمی تحقیق و جست‌وجو می‌توانید به ‌طور گروهی روی طرح‌های مختلفی کار کنید و به نتایج بسیار مطلوبی برسید.

موتورهای جستجو
برترین شرکت‌ها به ‌دنبال ارایه‏ی راهکارها و خدماتی هستند که مخاطبان را با ترفندهای مختلف به سوی خود جذب کنند. بنابراین راه‌اندازی موتورهای پر سرعت برای جست‌وجوی مطالب مختلف، نه تنها یک تبلیغ تجاری است، بلکه دروازه‌ای برای ورود مخاطبان، به نمایش گذاشتن توانایی‌ها، ارایه‏ی خدمات و در نهایت اعتبار بخشیدن به شرکت محسوب می‌شود.

مشاوره‏ی آنلاین
اجرای هر برنامه‌ای به راهنمایی و مشاوره‏ی افراد مجرب و کارشناس نیاز دارد. بسیاری از کاربران، مخاطبان و مشتریان در اجرای اهداف، برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود گاهی دچار تردید می‌شوند، مشاوره با کارشناسان آنلاین می‌تواند به آنان اطمینان دهد. بنابراین در جایگاه یک مشاور و کارشناس در زمینه‌های مختلف از جمله خرید، با آگاهی کامل از نوع محصولات و طرز استفاده از آن‌ها، به مخاطبان اطمینان دهید اهداف‌شان صحت دارد. حتی گاهی اوقات مهارت یک کارشناس تا حدی افزایش می‌یابد که می‌تواند به صورت آموزش از راه دور و فضای وب، مخاطبان را در سراسر کشور راهنمایی کند.

برنامه‌نویسی و آموزش
مسلمن هر رویداد جدیدی به فناوری و اطلاعات کافی برای آموزش، گسترش و ارتقا نیاز دارد. در جایگاه یک کارشناس با تجربه و ساعی، افزودن دوره‏ی آموزش به برنامه‌های کاری می‌تواند تا حدود زیادی موجب اشتغال و کارآفرینی شود. کافی است که کمی دقیق‌تر به ‌فضای اطراف خود بنگرید، در عرصه آموزش همیشه راهکارهای زیادی برای شکوفایی و ارتقا وجود دارد. برنامه‌نویسی، آموزش شبکه‌های مجازی، استفاده از فضای وب، تجارت آنلاین، تبلیغات، بازاریابی و بسیاری از موارد دیگر را باید به نسل جوان آموخت، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد و از میان آنان استعدادهای برتر را شناخت و تحت آموزش قرار داد. تولید برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جدید، ارتقای سیستم‌های الکترونیکی و به اجرا گذاشتن طرح‌های مختلف، به کارشناسان و متخصصین با تجربه‌ای نیاز دارد که در این مسیر، هنر و استعداد خویش را به اثبات برسانند.

ترجمه‏ی آنلاین
یکی دیگر از راهکارهای تجارت و اشتغال آنلاین، تبادل مهارت‌ها و اطلاعات است که نقش بسیار ارزشمندی در تحقق و پیشبرد اهداف تجاری دارد. اگر به زبان کشوری دیگر، تسلط و مهارت دارید و می‌توانید متن‌های عمومی و اختصاصی را ترجمه کنید، عرصه‏ی فعالیت خود را ارتقا داده و به فضای اینترنت و ترجمه‏ی آنلاین روی آورید. همان‌طور که قبلن نیز اشاره شد، در این عرصه فضای اشتغال نا محدود است، هر کارشناسی با هر مهارتی می‌تواند در فضای اینترنت به فعالیت بپردازد، کارشناسان، از اطلاع‌رسانی و تبلیغات کالاها تا بخش‌های سخت‌افزاری و تولید، در مجموعه‌ای هماهنگ و منسجم و برای ارایه‏ی هدفی واحد، مشغول به کار هستند. در بخش ترجمه نیز اطلاعات و فناوری‌های روز جهان دایمن از کشوری به کشور دیگر در حال انتقال است و کارشناسان فن ترجمه وظیفه‎ی سنگین تبادل علوم را انجام می‌دهند.

خدمات اینترنتی
اتصال به شبکه‌های پر سرعت، استفاده از خدمات آنلاین، تبلیغات و آموزش از راه دور، تنها بخشی از مزایای استفاده از اینترنت است. شرکت‌های تجاری و بخش‌های ساخت و تولید نرم‌افزارهای الکترونیکی، به ‌دنبال کارشناسان مجربی هستند که علاوه بر کار در شرکت‌ها، به مناطق مختلف فرستاده ‌شوند تا مشکلات مخاطبان را رفع و آن‌ها را در دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند. بنابراین اشتغال در محیط بیرون و فضای اینترنت و آنلاین، هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

بازی‌های اینترنتی
برنامه‌نویسی شامل بخش‌های بسیار مختلف و متنوعی است. امروزه بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی در میان نوجوانان و جوانان جایگاه ویژه‌ای دارد. استفاده از تصاویر سه بعدی، طرح‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای ویژه، به اندازه‌ای جذاب و حیرت‌انگیز است که هر مخاطبی را در نگاه اول مجذوب می‌کند. بنابراین اگر در این بخش نیز مهارتی دارید می‌توانید از آن استفاده کنید و مبتکر بازی‌های جدیدی شوید.

خلاقیت در اینترنت
همان‌طور که اشاره شد، فضای اینترنت بسیار نامحدود است، افراد مختلف با تجربه‌ها و استعدادهای متنوع در این عرصه، دانش خویش را به اجرا می‌گذارند و مبتکر طرح‏‌های نوین می‌شوند. مثلن در بخش جست‌وجوی اینترنتی می‌توانید موتور جست‌وجویی طراحی کنید که فقط کتاب‌ها و مقاله‌های تاریخی را بیابد. در بخش موسیقی نیز برترین آهنگ‌های سال با ذکر نام شاعر و بیوگرافی خواننده و میزان موفقیت آن را در کشورهای مختلف بررسی کنید. با هر کلیک بر روی موتور جست‌وجو، نه تنها مخاطبی جدید به شمار مشتریان شما افزوده می‌شود، بلکه میزان موفقیت در طرح، محبوبیت، نوآوری و استعدادتان نیز به اثبات می‌رسد.

ارایه‏ی مطلب
در جایگاه یک کارشناس با تجربه، با نوشتن مطالب تخصصی و دیدگاه خود درباره‏ی مسایل مختلف، می‌توانید در فضای اینترنت مطالب، مقالات، یادداشت‌ها و نقطه نظرات خود را به چاپ برسانید. برای اجرای این کار احتیاج به سرمایه ندارید، می‌توانید در منزل و یا در محل کارتان، در زمان مشخصی مطلب بنویسید، حتی می‌توانید با چندین سایت به‌ طور هم‏زمان قرارداد ببندید و درباره مسایل مختلف بحث کنید.

فروشگاه آنلاین
امروزه با گسترش ارتباطات و فناوری‌های نوین، فروشگاه‌ها نیز به جمع شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات مختلف پیوسته‌اند و اجناس خود را به ‌صورت اینترنتی به‌ فروش می‌رسانند. مخاطبان نیز تنها با اتصال به اینترنت و فشار یک دکمه، کالای مورد نظر را خریداری می‌کنند و در منزل تحویل می‌گیرند.

راه‌اندازی سایت‌های تخصصی
بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای توسعه و تبلیغات در عرصه‌های مختلف با راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های مختلف سعی می‌کنند تا علاوه بر فروش کالاها، در بخشی دیگر به مشاوره و پاسخ به پرسش‌های مخاطبان بپردازند. در همین رابطه نیز افراد متخصص را به همکاری دعوت می‌کنند. شما نیز در جایگاه یک متخصص، می‌توانید به ‌طور مستقل سایتی راه‌اندازی کنید و مهارت خویش را در آن به ‌نمایش گذارید. راهکار دوم، پیوستن به شرکت‌ها و شبکه‌های بزرگ‏تری است که به کارشناسان با تجربه در زمینه‌های مختلف احتیاج دارند.

نقش اینترنت در فروش املاک تجاری
شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت معاملات تجاری در گرو تبلیغات گسترده، حذف واسطه، ارتباط موثر و آسان و در نهایت فضای اینترنت است. امروزه نقش و اهمیت تبلیغات در رسانه‌ها و خصوصن فضای اینترنت بیش از پیش آشکار گشته و مدیران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران نیز با توجه به اهمیت این موضوع گام‌های بسیار موفقی در این عرصه برداشته‌اند. فضای اینترنت وجود تورم حاصل‌ از واسطه‌ها را از میان برداشته، شبکه معاملات را بین‌المللی کرده و تقاضا را افزایش داده است.

به نمایش گذاشتن مجموعه‌های تاریخی و سنتی در اینترنت
کلکسیونرها، با ارایه و به نمایش گذاشتن آثار کهن در نمایشگاه‌ها و پخش تصاویر آن‌ها در اینترنت، فضای تجاری جدیدی به وجود می‌آورند. مخاطبان در سراسر دنیا با بازدید از این سایت‌های ویژه و مطالعه یادداشت‌های مالک مجموعه نسبت به اثر و فرهنگ آن کشور علاقمند می‌شوند.

فروش آنلاین تورهای مسافرتی
جهانگردان هر ساله با سفر به مناطق جدید، نه تنها موجب توسعه اقتصاد و بهره‌وری در بخش‌های مختلف هر کشوری می‌شوند، بلکه با فرهنگ و تمدن ملت‌های دیگر نیز آشنا می‌شوند. در همین راستا آژانس‌های مسافرتی بین‌المللی نیز با استفاده از تبلیغات گسترده به ‌صورت آنلاین و یا از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند تا با اشاعه‏ی فرهنگ خویش، خدمات بیشتری را ارایه دهند.

نرم‌افزارها و محصولات ارتباطی
پست‌الکترونیک، پخش تصاویر از طریق وب، انتقال سرمایه، برقراری ارتباط و بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیاز به کارشناسانی مجرب و تحصیلکرده دارد که با دانش و تجربه خود هر روز ابداعات جدیدی را به ثبت برسانند. امروزه در عرصه‌های مختلف علمی به درجه‌های بالایی دست یافته‌ایم و حقایق جدیدی را کشف کرده‌ایم. احساس نیاز به علوم بیشتر موجب خلق پدیده‌های نوین می‌شود. بنابراین هرآنچه را که بشر امروزی بخواهد می‌تواند آن را تسخیر کند. تولید نرم افزارهای ارتباطی نیز از اساسی‌ترین خواسته‌های بشر بود که با تلاش و دانش فراوان به آن دست یافت و توانست باساخت ماهواره‌های مختلف ارتباط را تا دور دست‌ها گسترش دهد.

منبع:
http://irtxt.com/1226



مدیر سایت
تعداد پست :
134
۱۰:۳۲   ۱۳۹۱/۳/۳
       
نقل قول
با تشکر از شما

Reza Hamidi |
مدیر سایت
تعداد پست :
56
۱۰:۳۳   ۱۳۹۱/۳/۳
       
نقل قول
بسیار مفید بود.
ویرایش شده توسط آرمین امینی در تاریخ ۳/۳/۱۳۹۱   ۱۰:۵۴
Reza Hamidi |
کاربر جديد
تعداد پست :
19
۱۰:۴۷   ۱۳۹۱/۳/۳
       
نقل قول
ممنونم .

کاربر جديد
تعداد پست :
10
۱۹:۴۵   ۱۳۹۱/۳/۶
       
نقل قول
شبکه های اجتماعی و تبلیغات

شبکه های اجتماعی به عنوان ساختارهای اجتماعی ساخته شده از گره ها میباشند که معمولا افراد یا سازمان ها به وسیله یک یا چند نوع خاص ارتباط مثل تبادلات مالی،دوستی،تجارت،احساسات،تعصبات،سرگرمیها و عادات بهم مرتبط میشوند.

شبکه های اجتماعی مردم را با همه ی علاقه مندی های متفاوت به هم متصل میکنند. یکی از ناحیه های گسترش یافته در استفاده از این شبکه ها محیط های صنفی و به صورت شرکت درآمده می باشد.

شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار مهمی بر چگونگی ارتباط کاربران اینترنت دارند. امروزه کاربران اینترنت به دنبال تحقیق و تقسیم اطلاعاتشان هستند. نتایج نشان می دهد هنگامی که اکثر کاربران در شبکه های اجتماعی درگیر نباشند، آنهایی که با دوستانشان از طریق شبکه های اجتماعی تراکنش و داد و ستد دارند، معمولاً منفعت های مهمی در فرم رضایت بالاتر کاربران بدست می آورند. کاربران به این شبکه ها ملحق شده،پروفایلهای خود را منتشر و پشتیبانی کرده و ارتباطاتی را با دوستانشان ایجاد می کنند.

نتیجه این ارتباطات اجتماعی سندی است که نشان دهنده سطح و مقدار اعتماد ایجاد شده بین کاربران مرتبط می باشد . افراد بسیاری معتقدند که افزایش بازارهای آنلاین با خصوصیات و ویژگی های شبکه های اجتماعی باید اعتماد مابین طرفین تراکنش و رضایت کاربران را بهبود بخشد.

مشتریان بازارهای آنلاین سنتی مانند craigs list ، eBayبه طور معمول با افرادی کاملاً غریبه داد و ستد انجام میدهد که بنابراین آنها را در برابر متقلّبین آسیب پذیر می نماید.در حالی که یک بازار اجتماعی ویژگی های شبکه های اجتماعی را با جامعه خرید آنلاین جمع کرده و به مشتریان اجازه خرید از دوستان یا دوستان دوستانشان را میدهد.
این روزها مشتریان به طور چشمگیری رفتارهایشان را همراستا با تکنولوژی و محیط اقتصادی دنیا تغییر می دهند .

آن ها حجم زیادی از اطلاعات را به دست می آورند ، از محصولات با خبر،با آن ها آشنا و اعتمادشان را نسبت به تبلیغات از دست می­دهند. محصولات و خدمات سفارشی را ترجیح می دهند و کانال های خرید خود را تغییر می دهند. بنابراین کسب و کارها برای بقای خود مجبور به اصلاح یا حتی تغییر استراتژی های تبلیغاتی خود برای از عهده بر آمدن تغییرات،حقایق و رفتارهای مشتریان خود می باشند .
این روزها تجارت الکترونیک در حال انتقال از حالت تراکنش پایه به سمت شبکه اجتماعی پایه یا اعتماد پایه می باشند .

در راستای این تغییر رفتار در مشتریان کسب و کارها ی پیشرو نیز روز به روز توجه بیشتری به استفاده از بسترهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی شبکه های اجتماعی می کنند .

آمار رو به رشد تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی به عنوان یک رسانه ی نو ظهور بسیار قوی تامل برانگیز ...

لطفا به لینک اینفوگرافیک که با همکاری مدیران ایران و دوستان خوبمان دروب سایت توانمند اینفوگرافیک تهیه و ترجمه شده است نگاهی بیاندازید ...

این اینفوگرافیک به شکلی گویا روند رشد هزینه برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی را نمایش
می دهد .در زمان های بعدی به شبکه های اجتماعی از نگاه رسانه ی مناسب در کسب و کارها بیشتر خواهیم پرداخت ...

http://www.madresehonline.ir/marzie/maghalat/Social-Ad-Spending---fa.jpg

با احترام
ویرایش شده توسط مرضیه مشک آبادی در تاریخ ۶/۳/۱۳۹۱   ۱۹:۴۹
ویرایش شده توسط مرضیه مشک آبادی در تاریخ ۶/۳/۱۳۹۱   ۱۹:۵۰
ویرایش شده توسط مرضیه مشک آبادی در تاریخ ۶/۳/۱۳۹۱   ۱۹:۵۱
ویرایش شده توسط مرضیه مشک آبادی در تاریخ ۶/۳/۱۳۹۱   ۱۹:۵۴

Reza Hamidi | مینا رحمتیان |
کاربر جديد
تعداد پست :
10
۱۹:۵۲   ۱۳۹۱/۳/۶
       
نقل قول
استفاده از فضای مجازی، راهکاردورزدن تحریم‌هاست

گفت‌وگوی ویژه بیست‌ویکمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با دکتر شهیندخت خوارزمی، استاد پیشگام روابط‌عمومی الکترونیک کشور در سال 1388 حاوی دیدگاه‌های وی در مورد توسعه و دلایل عقب‌ماندگی جوامع، آینده حرکت پرشتاب جهان، فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات و نقش آن‌ در پیشرفت جوامع، شاخصه‌های جامعه اطلاعاتی و وضعیت ایران است
.
او در این گفت‌وگو ضمن انتقاد از سیاست‌های فعلی کشور در امر توسعه و پیشرفت، می‌گوید به عنوان یک ایرانی که عاشق این سرزمین است، فقط دغدغه توسعه ملی دارد. تأکید می‌کند که سیاسی نیست. جایگاه و رتبه‌های فعلی ایران در آمارهای بین‌المللی را به هیچ عنوان نمی‌پسندد و دلیلش هم برخورداری از امکانات و سابقه فرهنگی، تمدنی، تاریخی و سرمایه عظیم انسانی کشور است.


وی که علاوه بر سابقه تدریس و پژوهش، صاحب ترجمه و تألیف آثار مختلفی با موضوعات توسعه است، مهم‌ترین ویژگی جهان معاصر را شتاب تحول دانسته و معتقد است که روز به روز بر پیچیدگی‌های زندگی انسان افزوده خواهد شد. دکتر خوارزمی در این گفت‌وگو به ترسیم ویژگی‌های چنین جهانی پرداخته و می‌گوید: [این پیچیدگی‌ها] با الگوهای ذهنی ساده‌اندیش ما قابل‌فهم نیست. عضو هیأت‌مدیره انجمن جامعه اطلاعاتی برای از بین بردن چالش‌های اساسی پیش روی انسان، این راهکار را ارائه می‌دهد: «ذهنیت‌مان را از توهمات و باورهای نادرست خالی کنیم». او در جایی دیگر می‌گوید: «اگر آرمان‌ها و اصولی که در اسناد جامعه اطلاعاتی تعریف شده محقق می‌شد، بسیاری از این بحران‌ها را نداشتیم».

اما شاه‌بیت این مصاحبه آنجایی است که دکتر خوارزمی با اشاره به چالش‌های مختلف کشور و تحریم‌های بین‌المللی می‌گوید: « فضای مجازی می‌تواند در شرایط تحریم‌ها به کمک ایران بیاید و راهکارهای زیادی برای دورزدن تحریم‌ها و ارتباطات بین‌الملل حداقل در حوزه تجارت و صنعت و به‌طور کلی اقتصاد و نیز حوزه‌های فرهنگی ارائه دهد». این پژوهشگر، وضعیت فعلی سیاست‌های کشور در حوزه آی سی تی را بلاتکلیفی می‌داند!
دکتر خوارزمی که با ترجمه کتاب‌های الوین تافلر، این نویسنده آمریکایی را به ایران معرفی و البته خودش نیز بیش از پیش شناخته شد؛ در مورد انگیزه‌اش از ترجمه کتاب‌های وی اشاره می‌کند: تقریباً یک سال بعد از انقلاب بود. ما (شادروان دکتر اسدی و من) احساس کردیم جامعه به سمت علم‌ستیزی و نفی همه‌ ارزش‌هایی می‌رود که در کشورهای دیگر زمینه توسعه را فراهم کرده بود، از جمله علم، تکنولوژی و.... من با کتاب «شوک آینده» تافلر در دانشگاه ایندیانا آشنا بودم. به‌طور خیلی تصادفی در کتابسرا کتاب «موج سوم» را دیدیم که تازه منتشر شده بود. به اتفاق دکتر اسدی به این نتیجه رسیدیم که این کتاب باید سریع ترجمه شود زیرا می‌تواند یک جریان فکری راه بیاندازد تا در واقع پادزهر علم‌ستیزی و تکنولوژی‌ستیزی حاکم بر آن دوران شود. این‌گونه بود که ترجمه شروع شد که در واقع اولین کار من بود و خوشبختانه نتیجه‌ای که گرفتیم، خیلی بهتر و بیشتر از آن چیزی بود که تصور داشتیم
.
دکتر خوارزمی در این گفت‌وگو با رویکردی علمی به پرسش‌های مختلف ماهنامه مدیریت ارتباطات، پاسخ می‌دهد که مطالعه آن به علاقمندان موضوعات مدیریتی، توسعه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و جامعه اطلاعاتی توصیه می‌شود.
منبع: ماهنامه مدیریت ارتباطات

Reza Hamidi |
شماره صفحه
+
-
برو
بروز رسانی
 
 
پاسخگویی
 
 
ثبت نظر
صفحه پیشرفته
     
«  موضوع قبل زیربخش موضوع بعد »
تاثیر بکارگیری نجارت الکترونیک تجارت الکترونیک E-Commerce بازاریابی اینترنتی